2012. március 13., kedd

Kertem állatai- Északi őszapó

Északi őszapó  (Aegithalos caudatus)
Magyarországon védett, eszmei értéke 10 000,-Ft.

A madarakat kb. 10 méterről fényképeztem, egy egyszerű fényképezőgéppel. Tudom, ezek  nem jó fotók, ezért kérlek, ne fotós szemmel nézd! Valójában a pillanatot, kertem élővilágát, az itt előforduló élővilágot dokumentálja.  Én örülök minden egyes képnek.  

Ebben az évben március 26-án láttam először őszapót az udvaron lévő nyírfán.
Ketten érkeztek. Azóta rendszeresen visszatértnek. Naponta többször látom őket, általában 1,5-2 óránként érkeznek kis csapatokban. 4 őszapó és 1 kék cinege, ez volt eddig a legnagyobb létszámú őszapócsapat. Egy kék cinege, szinte állandóan velük mutatkozik. A nyírfára kihelyezett hájat csipegetik, majd átrepülnek a labdarózsára, ott úgy tesznek, mintha a csőrüket törölgetnék az ágba.
Felszedegetik a földről az etetőből lehullott magokat, de a madártetőhöz nem mennek oda.

Pihenő a labdarózsán étkezés után.

Hát nem aranyos? Olyan, mit egy kis tollgombóc.


Nagyon gyorsan ugrándozik árról-ágra.
Itt látszik, hogy a hosszú a farka.

Villás farka  van.  A képen jól látszik.

 Egy éve kertemben is fészkelt egy pár, költött  és sikeresen útnak engedte a fiókáit. A fészket jól elrejtette a fenyőfa lecsüggő ága közé. De jó lenne, ha újra itt költene! Kerestem egy olyan weboldalt, ahol olvashatsz róluk, csodás képeket láthatsz és a hangjukat is meghallgathatod. http://allatvilagunk.hu/madarak/oszapo.html


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése