2013. december 26., csütörtök

Mezei veréb a kertemben

Mezei veréb (Passer montanus) Védett!

Ma már a veréb is védett madár.
Gyermekkoromban bőven láttam verebet, nem volt hiány belőlük.
2011-ben kertemben, a téli madáretetés során meglepődve tapasztaltam, amíg az énekesmadarak vegyes fajai csapatostól, szép számmal jelentek meg az etetőnél, addig verébből csupán egy-két példányt láttam. Bizony, örültem annak a kettőnek is.:) 
A következő évben madárodúkat helyeztem ki. Körülbelül 5 odúban évente kétszer verebek költöttek. Az odúknak köszönhetően mára megnövekedett az téli etetőnél a verebek száma. 
A házi rozsdafarú takaros kis fészket épít és tisztán tartja, ez nem mondható el a verébről. Hihetetlen mennyiségű száraz füvet, tollakat zsúfol az odúba és még abban az évben ráépíti a következő fészket. A fészekanyagból bizony jut a költőhely alá is. Mégis, van valami, ami miatt nagyon megkedveltem a verebet. Hihetetlen energiával etette a fiókáit. Az idén megfigyeltem, szinte egész nap, a legnagyobb kánikulában is, megállás nélkül hordta a kicsiknek az élelmet. Alaposan felmérte leselkedik-e rá veszély és ha szabad volt az út, csak akkor közelítette meg az odút. 
A verebet a szorgalmas, kitartó gondoskodásáért még jobban  megkedveltem. :)


Ebben az odúban is verebek költöttek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése